fontsize_dec
fontsize_inc
Forfatter: Annesofie Kampmann
Visninger: 85
Tid: 15:59:38 | 2 år siden

Boganmeldelse: Blå vand, Simone van der Vlught

Det er en af ​​dens tyndeste bøger indtil nu, blå vand. I et interview, siger forfatteren Simone van der Vlught kommenterede: "Bogen havde en meget stram spænding og som jeg ønskede at bevare. Desuden så tynd er det ikke så slemt. Blå vand er helt normal størrelse, kun lidt mindre tyk som hvad du forventer af mig. " Dækning af en flygtet TBS har bragt hendes idéer, og efter meget fantasere her Blå vand. Men er det et must?

Information

• Første udgave: 20 Februar 2008
  • Brugt pres: 1st
  • Antal sider: 219
  • Udgiver: Ambo / Anthos Amsterdam

Den bagsidetekst

Den bagsidetekst
Hvis Lisa i hendes baghave hang der pludselig en flygtet tbs'er foran hende. Flygter er ikke en mulighed, fordi hun ikke ønsker at bringe liv i hendes fem år gamle datter Anouk. Der er en skræmmende og nervepirrende uge, hvor mor og datter som gidsler i deres eget hjem. Lisa er opsat på at forsøge at flygte, men har meget lidt bevægelsesfrihed. Det eneste, de kan regne med er hendes empati, fantasi og viden om mennesker. Men er det nok til at komme ud i live?
Senta er journalist og hendes bil vild i tågen. Hvis hun beslutter sig for at tilkalde en diget hus er ikke åbnet der. Hun går rundt i huset og ser til sin rædsel, at der inden en kvinde er truet med en kniv. De flygte, men da hun går på udkig efter hjælp kommer til hende noget forfærdeligt ...

Personlig anmeldelse: Wonderful Dilemma

Restless
Blå vand er en bog af trit. Det er beskrevet fra Lisa og Senta, to helt forskellige personer, der ikke har i begyndelsen af ​​historien relateret til hinanden. Som bogen skrider frem, Senta og Lisa stadig i kontakt med hinanden, og fra dette punkt derfor beskrives det samme emne fra to perspektiver. Fra det øjeblik, da Senta i Lisa ser gennem vinduet, og indser, at hun er nødt til at gribe ind begynder for mig virkelig at læse trangen ved. Lisa er faktisk nu fuldstændig afhængige af Senta, og at desperate følelse af frygt og håb vil appellere til mig. For mig, en bog, en god bog, hvis det opfylder kriterierne der altid vises et glimt af håb. Hvis nogen i et sort hul er ankommet, og der simpelthen frygtelig dramatisk over kommer til at gøre, bogen er ikke et must for mig. Håb er vigtigt for mig, og det kom tilbage i forskellige aspekter af historien. Mick Kreuger håber på et godt resultat, så han kan føre et liv uden for TBS klinik. Senta håber hun kommer til live fra vandet, og at hun kan leve uden utroskab. Lisa håber at selv de mest forfærdelige øjeblikke under hendes voldtægt og undertrykkelse af Kreuger, et godt resultat og ikke giver op og fortsætter. Fordi jeg kan genkende på mig personligt, var det let for mig at leve sig ind i historien og karaktererne.
Positive manglende dybde
Strukturen af ​​bogen gjorde det let at læse for mig. Du falder lige ind i historien, ingen nonsens eller omfattende landskab beskrivelser forhånd. Spændingen er bygget op af de åbne rum, der er oprettet ved ændringen i perspektiv. Det gjorde det virkelig svært for mig ikke at stoppe, fordi du lige har læst. Jeg synes, at det stærkeste punkt i denne bog, får du lyst til at fortsætte med at læse. Begivenhederne følger hinanden i hurtig rækkefølge, som alle andre yderligere oplysninger og tilbage veje fortsætter. Først ville jeg ser dette som en ulempe ved en bog. Jeg elsker mig selv meget bøger med dybde og en yderligere dukkert i ideer, intentioner og tidligere mindst hovedpersonen. Ikke desto mindre er fraværet af disse aspekter ikke forstyrrede mig. Derfor for mig lidt af en overraskelse ?? ?? Jeg havde så ?? s positive udsigter på bogen, når jeg færdig med det en gang.
Wonderful dilemma
Hvad jeg også finde en god pointe med denne bog er ændringen i perspektiv på tegnene. I starten havde jeg en masse sympati for eksempel Senta, en god mor Lisa forsøger at hjælpe. Efter et stykke tid, men jeg voksede til at hade hende gå gennem den mærkelige og den måde, hun så på situationer. Jeg finder det også meget klog på forfatteren, at hendes lykke er også den største synder i bogen, Mick Kreuger. Først beskrev han som fattig lejemorder, der bare forsøger at gå i skjul fra politiet. Senere sympatiserede jeg lidt med ham, fordi hans intentioner ikke blev støttet, og viste sig at være fattig. Han havde Lisa og Anouk også straks myrde og han virkelig lyttede til, hvad Lisa havde at sige. Hvis du røre som forfatter som at kaste, men det stadig holder forståeligt, du opretter i min mening en vidunderlig dilemma for læseren. For hvem skal du har tillid til? Hvem fortæller sandheden, og hvem er ikke? Denne spørgende følelse fortsætter med at gnave dig til enden, og det for mig er virkelig et plus til denne historie.
Skal?
, Fandt jeg dog historien til tider urealistiske. Fordi der går godt med nogen, du den gidsel har talt om Al Gore eller CO2-udledning? Også tilgængelig med det samme efterforskningsmæssige rapporter om tv eller livet af Lisa næsten betragtes som normal til tider, gør det min fornemmelse vantro omkostninger. Måske nogle mennesker på denne måde under reagere ?? situation, men jeg kunne ikke finde mig personligt i det. Dette var dog kun en lille del af Blå vand, hvad jeg alt i alt en meget behageligt bogen var at læse. For folk, der elsker kaos og en masse forskellige arrangementer, er dette absolut anbefales.