fontsize_dec
fontsize_inc
Forfatter: Annesofie Kampmann
Visninger: 2
Tid: 13:30:30 | 1 år siden

Børns Boganmeldelse: Til hospitalet

Besøg på et hospital eller en optagelse kan være meget spændende for et barn. God forberedelse, for eksempel ved at samle gennem en bog, kan tage væk en masse stress og angst. Denne bog i serien Will Wete er meget informativ og er meget sjovt og lærerigt at læse til børn i alderen fra fire / fem. Hvis et barn kan læse alle gode, omkring syv år, kan det gå gennem bogen selv.

Data fra bogen til hospitalet

• Tekst: Netty van Kaathoven
  • Illustrationer: Marjolein Hund
  • Udgiver: Clavis
  • Udgivet: 2013
  • Genre: børnebog, billedbog
  • ?? S Antal sider: 31
  • ISBN: 978 90 448 1944 1
  • Egnet til: alder fra fire / fem år
  • Pris: omkring 14 €

Om forfatteren, Netty van Kaathoven

Tidligere Netty gav lektioner til de unge, og de guidede børn i kreative aktiviteter. Hun syntes, det var imponerende at se, hvordan børnene reagerer på problemer. Netty opmuntrede dem til at hæve sig til at tage kontrol. Først da hun var halvtreds, kastede hun sig helt til at skrive børnebøger.

Om illustrator Marjolein Hund

Merian er en mor til to børn og arbejder som freelance børnebog illustrator og grafisk designer for forskellige kunder. Hun illustrerer børnebøger for aldersgruppen nul til seksten. Designet hun tager også en del på dens vegne. Men ud over dette Merian gør fødsel, ankomst kort, bryllup invitationer under navnet Lilalein.

Vil Wete serie af Clavis

Bøger i denne serie er oplysende billedbøger, der besvarer spørgsmål om små børn. Nogle emner er tæt på børnene, andre lidt yderligere. Bøgerne er om verden, om naturen, om den nuværende og tidligere og om livet nu. Bogen Til hospitalet er dækket Meget behov for at gøre-hver dag, men du har også: naturen, verden og historie.

Strukturen af ​​bogen

• Til lægen
  • Til hospitalet
  • På hospitalet
  • I gips
  • Fødeafdelingen
  • Den nødsituation
  • Bær til hospitalet
  • Hospital
  • Rør i ørerne
  • Cliniclown Karlijn
  • Din egen bæreselen eller slynge!
  • Hvad en nice gips!
  • Mini Quiz

Story

Stef går med sin mor til lægen, fordi han lider igen fra hans ører. Lægen mener, at det er bedre, hvis der er rør i hans ører. Dette skal gøres på hospitalet. Øl og Stef ind i øret på hospitalet, sammen med forældrene til Stef. Bjørn finder det meget spændende og Stef luskede tider. Derfor vil de først se på hospitalet. Stef ønsker at se andre børn og også i sengen, hvor han vil ligge. Han behøver ikke at blive på hospitalet, kan Stef gå hjem samme dag.
Stef og hans forældre først gå til tælleren til at fortælle, hvem han er, og hvilken læge han har brug for. Stef vil være på et værelse med Zaila og Jasper. Zaila altid haft ondt i halsen og hendes mandler skæres. Jasper har smerter i maven og lægen vil undersøge, hvad der er galt. Stef er mere til børn fra så Nina. Hun er uheldig, hun faldt med sin cykel og hendes ben er nu i gips og hendes arm. De kunne vælge farven på gips, der var sjovt.
Stef vil også besøge fødeafdelingen og skadestuen. Så er det tid til rørene ?? Sammen med sine forældre og bjørn Stef går til øret læge. Stef får kirurgi Camisole om, han og øl også få kirurgi hætte på. Så Stef få en sedation og går på vågeblus. Han føler der er intet, rørene er sat i hans ører. Da han vågner ligger han i en hospitalsseng. Operationen er slut, og rørene er i hans ører. Det er kun en lille smerte og Stef er okay at græde fra sine forældre. Men han gør ikke, fordi over hans seng hænger et diplom: en Courage Diploma.
Efter historien om Stef at tage nogle mere sjove emner:
  • Et digt om en cliniclown.
  • Opret dit eget håndklæde med en slynge eller slynge.
  • En labyrint spil med emnet: som barn vælger farven stemmer.
  • En mini quiz: 10 spørgsmål om hospitalet. Svarene bag en klap.

Den tekst og illustrationer

På forsiden af ​​bogen er et billede af en dreng liggende i en seng. Der er en bamse ved siden af ​​drengen. Bamsen er en kirurgisk hætte og en slynge. Drengen er bjørnen arm til at oprette forbindelse. De har begge grine. I store hvide bogstaver angiver titlen: Til hospitalet. Under navnet på forfatteren og illustrator. Venstre af den titel, du kan se, at det er en bog fra serien vil lade ham vide. På bagsiden korte oplysninger om og vil lade ham vide om indholdet af bogen. På endpapers billeder af plastre i forskellige farver. Historien på forsiderne næsten Stef, der går til lægen og hospitalet. Dette efterfølges af kapitler om hvad han ser på hospitalet og andre børn er foreslået. Også en centerfold af hvilke afdelinger du alle kan støde på hospitalet med en forklaring.
Tegningerne i bogen dækker næsten en hel side. Bogen er legende bygget, der er en type klapper, nogle gange kan du udfolde en side. Royale tegninger af, hvad Stef alle se og opleve på hospitalet. På næsten hver eneste side, du kommer ind i en ballon i en lys farve mod Fakta. For eksempel: Vidste du, at faderen eller moderen til Jasper ?? nat i sit værelse skal overnatte? Og selvfølgelig, selvom der er knus! Tegningerne er meget rart at se, udført i lyse farver. Der er masser at se for børn, men også for børn, der er lidt ældre. Teksten lyder rart, men jeg kan forestille mig, at en fire-årig, vil ikke alle sætninger forstå. Med hans egne ord fortælle er løsningen. Der er en gør-tip i slutningen af ​​bogen:, hvilket gør en slynge eller wrap med et håndklæde. Klar forklaring på, hvor en slynge til, både i tekst og billeder. Quizzen er sjovt at gøre, kan du tjekke direkte, hvad et barn huske indholdet af bogen.

To uddrag fra bogen

Vidste du, at du normalt kan gå hjem med det samme
hvis du har et håndled eller ben i gips?
Men hvis der er mere brudt, eller hvis du også har en
sår, måske du bør forblive på hospitalet.
En lille sår kan lukkes med et plaster.
Men hvis det er for stort, bør det være med nål og tråd.
Eller med hæfteklammer. Dette er specielle hæfteklammer, kan det ikke
med hæfteklammer fra din egen hæftemaskine.

Min mening til hospitalet

Jeg synes det er et meget godt billede bog om hospitalet. Et besøg på hospitalet eller en optagelse kan være meget forstyrrende for et barn. Jeg har en praktikplads, mens i en børneafdelingen og så lagde jeg mærke til, hvor utrolig vigtig god forklaring er at forebygge eller reducere angst. Lækre, at i dag ?? aften kan opholde næste ældre barn. Jeg nogensinde har oplevet, når en af ​​mine sønner, når barnet skulle opereres. Han blev øjeblikkeligt stille som han ?? nat hørte min stemme. Til et skud til at gå sammen i en afdeling jeg tror godt, hvis du kender jo selv er bedst, hvis det er også fornuftigt for dit barn. Mit barn var for ung, men vi selv har givet afdelingen i god tid. For os, som forældre gav dette klart og vi kunne allerede stille vores spørgsmål.
Det indebærer et barn, der gennemgår en forholdsvis lille operation, men det gør ikke det, at det hele er meget spændende for Stef og hans forældre. Og ikke at glemme hans bjørn. I Stef lever hans erfaring, og fordi øl Øl er lidt bange for alle de nye ting Stef ønsker at indrømme, at han finder det hele spændende. Med Bjørn han går alle afdelinger fra hospitalet. Det gør det en meget informativ bog, den er ikke begrænset til børnenes afdeling, men også fødeafdelingen diskuteres, skadestuen, røntgenafdelingen, operationsstuen, alle former for vanskelige navne, som du kan støde på hospitalet såsom patient . Så bogen slutter med at placere rør i ørerne af Stef og hvordan han vågner op og hans far og mor og ser Beert. Godt at en cliniclown der også rejst og en sjov quiz spil og gøre en slynge.
Det er en meget informativ bog og læser lækker måde. Det er på grund af de mange forskellige tekst med masser af billeder, tegninger. Den store centerfold tog min yngste søn meget smuk at se på, næsten alle afdelinger af et hospital i det. Disse er billeder, men også tekst. Mini quiz i slutningen er meget nyttigt, kan du opleve, at dit barn forstår svarene fra bogen, og hvad ikke. Hvis det er nødvendigt, kan du gentage ting. Det er en bog at læse, men også velegnet til selv-læsning som et barn kan. Jeg tror, ​​at bogen er et must!