fontsize_dec
fontsize_inc
Forfatter: Abigail Kretz
Visninger: 132
Tid: 00:04:51 | 2 år siden

Filmanmeldelse: Stephen Kings IT miniserie

Stephen Kings IT i historien form, er efter min mening et mesterværk. Stephen Kings IT og filmadaptie er bestemt ikke, men det er absolut underholdende og det er hemmeligt en mindre klassiker. Dette er primært på grund af én mand: Tim Curry. Han udførte Pennywise den Dancing Clown fænomenal.

Film detaljer

• Instrueret af Mick Garris
  • Spilletid: 192 minutter
  • Genre: Horror / Thriller
  • Af: Tim Curry, Richard Masur og Dennis Christopher m.fl.

Ballon

Filmen starter med en lille pige på hendes motorcykel. De rider i haven og opdage, hvad der er bag arkene. En venlig smilende klovn vinke fra bag hvidevarer muntert til hende, og pigen til at gøre dig til at smile. Ved et pust af vinden vender voks og når den første så venlige klovn genoptages, hans blik er meget mindre venlig. En vred, sulten udseende gør det værste. Pigen forsvinder, og klovnen også. Pigen kom aldrig tilbage; Klovnen gør ...
Dette er starten på det, en mini-serie i 1990 af klokken tre instrueret af Tommy Lee Wallace og naturligvis baseret på den omfangsrige bog af Stephen King. Bogen virkelig begynder da George Denbrough hans båd fremstillet af papir, foldet af storebror Bill, løber gennem de regnfulde gader Derry. Båden forsvinder i kloakken og George, rædselsslagen, at hans bror bliver gal, fordi han har mistet båden, kiggede ind i den mørke kloak at fange et glimt af objektet. Et par sekunder senere, men han jævnaldrende ind i øjnene på Tim Curry, fortolkeren af ​​den geniale bad-guy i miniserie. Klovnen giver den fattige George en ballon, og fra det øjeblik de problemer virkelig begynde.

Pennywise

Pennywise er langt den mest skræmmende antagonist, jeg nogensinde har stødt på i en fortælling. Især det faktum, at han kunne være overalt, og faktisk alt, ofte forårsaget gåsehud. Hertil kommer, alle Stephen King beskrev fantastisk og tillod karaktererne én efter én som et hus. I filmen er naturligvis en masse slettede scener fra bogen: sund fornuft, men nogle valg jeg kunne ikke helt forstå og tackle bestemt ikke godt ud. Valget af Tim Curry er god. Han stjæler med sin røgfyldte stemme og rå absolut showet. De andre aktører, især dem, der vises som voksne, er desværre en masse mindre. Curry gør den lykkelige fantastisk. Med hensyn til makeup og kostume har også gjort gode valg; især de orange pomponer gøre det færdig. Selv hans kolleger på sættet Curry undslap i pauserne, hvad hans indtryk er yderligere bekræftelse. Og hvem husker ikke nu nogle af Curry s one-liners i filmen? Især "... ikke du vil have en ballon?" ofte mindes. Takket være denne form for suggestive sætninger Curry vil være mange unge seere har skabt en mild coulrofobi.

Horror?

Bogen vil være tilgængelig i rædsel sektion, men er meget, meget mere end det. Filmen vil være i samme sektion, men tyve år senere, filmen er næppe skræmmende at nævne mere. Mange børn vil uden tvivl få nogle korte nætter oplevede takket være den store rolle Curry, men i dag klovnen vil hellere smile end en grimasse i ansigtet skal vises. Dels på grund af de store specielle effekter og det faktum, at horror-genren har gennemgået en større forandring, denne film er en spændende komedie snarere end en ren rædsel. Det betyder ikke noget, fordi filmen allerede har fået sin status. Mange mennesker har set denne film som barn og derefter Pennywise gør et dybt indtryk. Jeg se filmen stadig en gang om året, og rent faktisk gør jeg så kun på grund af udførelsen af ​​Curry. Den de selv Historien er meget rart at vide på skærmen for at bringe, men bogen er ikke modsvares af en lang skudt. Mangler for mange væsentlige passager, som især er temmelig ødelagt enden.

Slap ende

I bogen var enden alle de "mindst", og filmen gør det samme. Budgettet lignede, fordi slutningen føler meget forhastet i. Effekterne er sjove og historien helt afsporer. Bogen giver en masse mere forklaring om Pennywise, men i sidste ende filmen kommer som et lyn fra en blå. Ærgerligt, fordi filmen helt sikkert vil miste nogle respekt. En velopbygget ende filmen endnu ikke havde at gøre bare mere populær, men det var desværre ikke.

Remake

Det venter eller genindspilningen, der er planlagt til at være i stand til at udføre. Det har været et stykke tid omhyggeligt stille omkring dette projekt, men manuskriptet er klar. Planen er at skabe en biograf version af omkring og tæt på et hundrede minutter. Desværre vil der være endnu højere grad at blive høvlet til historien, og det vil sandsynligvis ikke vende ud mod højre. Genindspilningen vil gøre det mere af en horror film: Det er eksplicitte og Pennywise vil blive fortolket anderledes end i 1990. I sig selv ikke et dårligt valg, men det er en skam, at bogen som ren rædsel er gemt. Hemmeligt jeg ser på der bedst, men jeg ved allerede, at udførelsen af ​​Tim Curry er uovertruffen.